Wydarzenia

…o wszystkim

Otręby idealne dla wszystkich

Posted by admin on Lipiec - 29 - 2011

Chcesz cieszyć się zdrowiem niczym ryba? A może pragniesz mieć zawsze smukła figurę lub urodę niczym nastolatka? Jeśli na wszystkie te pytania odpowiedziałaś twierdząco, jest na to rada. Jedz otręby! Są one nie tylko bogatym źródłem błonnik, ale wielu cennych minerałów i dań. Odpowiednio połączone z różnymi daniami smakują naprawdę wyśmienicie i można się od nich szybko uzależnić.

Wiele osób używa określenia otręby tak naprawdę nie wiedząc co to w ogóle jest. Otóż otręby to zewnętrzna warstwa czyli łupina takich ziaren jak owiec, żyto, pszenica czy ryż. W procesie mielenia zostają w odpowiedni sposób oddzielone, aby uzyskać produkt oczyszczony, np. mąkę. Specjaliści od żywienia oraz dietetycy uważają, że mają one szczególne  oraz cudowne właściwości, dlatego ich częste jedzenie jest takie ważne.

Główną zaleta otrąb jest wysoka zawartość nierozpuszczalnego błonnika, która ma nieoceniony wpływ na regulacje procesów trawiennych. Działa on w ten sposób, iż wiąże on w odpowiedni sposób wodę z organizmu i w niezmienionej postaci przechodzi przez układ pokarmowy. Dlatego jest on kluczem do sukcesu dla osób, które cierpią na chwilowe lub przewlekłe zaparcia. Paradoksalne jest również to, że są polecane dla osób zmagających się z biegunkami. Otręby są produktem probiotycznym czyli wykazują naturalne właściwości bakteriobójcze. Polecane również dla osób z wrzodami żołądka. Otręby zawierają również niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witaminy z grupy A, B, E. zawierają również mikro- jak i makroelementy. Regularne ich spożywanie wpływa pozytywnie na prawidłowe funkcjonowanie oraz wytrzymałość organizmu. Są również polecane dla osób będących na diecie odchudzającej. Po spożyciu pęcznieją w żołądku i znacznie dłużej utrzymuje się uczucie sytości. Dzięki temu zapobiegają niepotrzebnemu podjadaniu.

Jak widać otręby dobre są zarówno dla każdego jak i na każde schorzenie, a ich przygotowanie nie wymaga specjalnych sprzętów kuchennych czasem wystarczą jedynie patelnie. Należy wprowadzać je do codziennego jadłospisu małymi kroczkami, a regularnie zwiększając zapotrzebowanie. Można je spożywać w każdej postaci: na słodko, na ostro, jako główny składnik posiłku lub jako smaczną przekąskę.

Podobne artykuły:

    None Found

Categories: Dom, Zdrowie

Leave a Reply


Proszę pozostawić te dwa pola tak jak są:

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site