Różne marki mają różne sposoby przeprowadzania kampanii marketingowych. Jedni zostają sponsorami na przykład na zawodach. Dzięki temu uczestnicy wydarzenia dowiedzą się o marce i będą ją kojarzyć jako godną zaufania. Inni reklamują się na targach. Mają wówczas swoje stoisko, na którym rozdają gadżety i słodycze reklamowe. Klient może podejść i dowiedzieć się czegoś o danej marce.
Dzięki bezpośredniej relacji ze sprzedawcą kupujący poczuje się ważny i sprawi to, że prawdopodobieństwo sięgnięcia po dany produkt w przyszłości się zwiększy. W sklepach spożywczych często prowadzone są także degustacje. Na hali sklepowej rozkłada się stoisko z banerem danej firmy. Specjalnie wyszkolona hostessa daje klientom do spróbowania danego produktu. Najbardziej popularne są degustacje serów i szynek. Jednak czasem można trafić także na cukierki reklamowe i płatki z mlekiem.
Stoiska są ustawiane obok półek, na których można znaleźć produkt. Ułatwi to klientowi sięgnięcie po niego. Niektóre marki oferują swoim klientom bezpłatne próbki. Można takie dostać na przykład w aptece. Dzięki temu przetestujemy produkt jeszcze przed zakupem. Zobaczymy czy na pewno nam odpowiada. Jak widać, ile firm, tyle strategii marketingowych. Każda ma swój uniwersalny sposób na reklamę. Oprócz tradycyjnych banerów i reklam telewizyjnych pojawiają się też bardziej oryginalne. To te mniej spotykane bardziej zainteresują klienta i zachęcą go do skorzystania z oferty. W dobie dużej ilości reklam w telewizji na takie standardowe spoty przestajemy zwracać tyle naszej uwagi.
Podobne artykuły:
- None Found